Η εκπαιδευτική επίσκεψη της Β’ Γυμνασίου του σχολείου μας πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 14 Μαΐου 2025, στο πλαίσιο του σχολικού προγράμματος, με στόχο την ενίσχυση της ιστορικής, πολιτιστικής και κοινωνικής παιδείας των μαθητών. Οι επιλεγμένοι προορισμοί συνδύασαν την επαφή με την τοπική ιστορία και πολιτιστική κληρονομιά, αλλά και τη γνωριμία με πτυχές της σύγχρονης εθνικής άμυνας.
Στην επίσκεψη συμμετείχαν όλοι οι μαθητές και μαθήτριες της Β’ Γυμνασίου, συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς κ. Συγγελάκη Γεώργιο, κ. Σφυράκη Εμμανουήλ, κ. Φωτεινάκη Νικόλαο και την κα Παναγιώτα Πολυχρονοπούλου–Δρετάκη. Για την υγειονομική κάλυψη των μαθητών παρευρέθηκε και η κα Ελένη Σαρινάκη ως νοσηλευτικό προσωπικό, εξασφαλίζοντας την ασφάλεια καθ’ όλη τη διάρκεια της δράσης.

Η πρώτη στάση έγινε στον μεσαιωνικό οικισμό Βόιλα, κοντά στον Χανδρά. Οι μαθητές περιηγήθηκαν στα ερείπια του πύργου, της εκκλησίας, του κοιμητηρίου και άλλων τμημάτων, αποκτώντας πολύτιμη γνώση για τον μεσαιωνικό τρόπο ζωής και τη στρατηγική σημασία της περιοχής. Μέσα από τη βιωματική εμπειρία συνειδητοποίησαν την αξία της διαφύλαξης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Ακολούθησε η επίσκεψη στην 11η Μοίρα Σταθμού Ελέγχου και Προειδοποίησης (11η ΜΣΕΠ) στη Ζήρο. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τον ρόλο της μονάδας στην αεράμυνα της χώρας, την τεχνολογική υποδομή που διαθέτει και τη σημασία της επιτήρησης του εναέριου χώρου. Η παρουσίαση προκάλεσε ενθουσιασμό και άνοιξε έναν πρώτο δίαυλο γνωριμίας με το έργο των Ενόπλων Δυνάμεων.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδρομής οι μαθητές επέδειξαν υποδειγματική συμπεριφορά. Τήρησαν τους κανόνες ασφαλείας, έδειξαν σεβασμό στους ανθρώπους και τους χώρους, συμμετείχαν με ενδιαφέρον στις ξεναγήσεις και διατύπωσαν ερωτήσεις που ανέδειξαν την ενεργό εμπλοκή τους με το περιεχόμενο της δράσης.
Η συνολική εμπειρία απέδειξε ότι τέτοιες εκπαιδευτικές επισκέψεις μπορούν να ενισχύσουν την εκπαιδευτική διαδικασία, συνδυάζοντας το παρελθόν με το παρόν και καλλιεργώντας παράλληλα την κοινωνική υπευθυνότητα. Προτείνεται η συνέχιση ανάλογων δράσεων που φέρνουν τους μαθητές σε επαφή με την ιστορία, την τεχνολογία και τις αξίες της συλλογικότητας.