E-Twinning: «Angry Birds – A message to the Planet»

Η πανδημία COVID-19 ανέδειξε ακόμη περισσότερο τη σημασία της ψηφιακής εκπαίδευσης για τον ψηφιακό μετασχηματισμό που χρειάζεται η Ευρώπη. Ειδικότερα, τόνισε την αυξημένη ανάγκη αξιοποίησης του δυναμικού των ψηφιακών τεχνολογιών για τη διδασκαλία και τη μάθηση, καθώς και την αυξημένη ανάγκη ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων για όλους.  Το περιβάλλον και η δράση για το κλίμα αποτελούν βασικές προτεραιότητες για όλους μας, τόσο για το παρόν όσο και για το μέλλον.

Στόχος του προγράμματος ήταν οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με την ευρωπαϊκή κοινότητα μάθησης και να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και δημιουργικότητας καθώς και δεξιότητες σχετικά με τη χρήση νέων τεχνολογιών μέσω της πλατφόρμας twinspace του etwinning. Να ανταλλάξουν απόψεις και εμπειρίες σχετικά με περιβαλλοντικές πολιτικές και κανονισμούς. Προβληματισμός σε θέματα περιβαλλοντικής προστασίας, καλλιέργεια οικολογικού πνεύματος και ευαισθητοποίηση, αλλαγή πολιτισμικής αντίληψης της νέας γενιάς αλλά και καλλιτεχνική έκφραση και γνώση μέσα από τον κόσμο των πουλιών. Το πρόγραμμα Angry Birds υποστηρίχτηκε με ΤΠΕ, παρατήρηση και έρευνα καθώς και από καλλιτεχνικές και πολιτιστικές δραστηριότητες.

Συγκεκριμένη δράση στηρίχτηκε στην ομαδοσυνεργατική και την διερευνητική μάθηση.  Για το λόγο αυτό χρησιμοποιήσαμε υπολογιστές καθώς επίσης και τάμπλετ το οποίο έχει στην κατοχή του το σχολείο. Εστιάσαμε κυρίως στην χρησιμοποίηση εργαλείων web 2.0 έτσι ώστε τα εμπλεκόμενα σχολεία, να μπορούν αλληλεπιδρούν πάνω σε κοινές πλατφόρμες. Η κυρίαρχη πλατφόρμα επικοινωνίας ήταν το Twinnspace.

Αξιοποιήθηκαν αποδοτικά ψηφιακές πλατφόρμες συνεργατικής δημιουργίας, έτσι ώστε να γίνει καταγραφή ιδεών με την συνεργατική δημιουργία εγγράφων, υπολογιστικών φύλλων και παρουσιάσεων από τους μαθητές. Επίσης αξιοποιήθηκε και το εργαλείο Google Glassrooms μέσα από το οποίο θα γίνεται διαμοιρασμός των προαναφερθέντων συνεργατικών εργαλείων. Ψηφιακά εργαλεία όπως Google apps,  mentimeter κ.α. είναι ιδανικά έτσι ώστε στο τέλος κάθε ενότητας να γίνει μία ερευνητική ανίχνευση των γνωστικών αντικειμένων τα οποία έχουν αφομοιωθεί και να γίνεται η κατάλληλη ανατροφοδότηση. Για την αξιολόγηση του έργου το οποίο παρήχθη χρησιμοποιήσαμε κατάλληλες ρούμπρικες όπως αυτής της Flubaroo και εργαλεία του Edshelf για να αξιολογήσουμε τα συνεργατικά υπολογιστικά φύλλα και να συνδιαμορφώσουμε και οι τρεις ομάδες, τις θεμελιώδεις αξίες της ομαδικότητας της καινοτομίας, της ανακάλυψης και της συμπερίληψης και στη συνέχεια να προσδιορίσουμε το αντίκτυπο στις αντίστοιχες κοινότητες. Προκειμένου να υλοποιηθεί η συγκεκριμένη δράση συμπεριλαμβάνονται επισκέψεις εικονικές ή φυσικές, συνεντεύξεις καθώς και διαδραστικά εργαστήρια.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο